“CUTI SEKOLAH BAGI ANAK REHAT MAIN GADGET JE? BAIK HANTAR ANAK KE AMPAC

BARU TAMBAH KEMAHIRAN” (Mak Ayah pun happy anak makin bijak kan) . Program Cuti Sekolah AMPAC disajikan kepada semua ibu bapa yang sayang serta inginkan anak menjadi hebat sepanjang cuti sekolah ini. . . 3 MODUL UTAMA: (http://www.programcutisekolah.com/) 1. Misi Bijak Berbicara 2. English Cuti Sekolah 3. Brilliant Students Skills . TESTIMONI PROGRAM CUTI SEKOLAH:…

Dr.Taufiq Razif & Ibu Rose sertai Abg Badr? Seminar Meletop!

“Faiz dah usaha, study pun dah.. Tapi kenapa result tak gempak macam orang lain?” keluh seorang anak yang mengadu kepada ibunya. . . “Cuba Faiz cek balik hubungan dengan Allah.. Adakah solat betul-betul khusyuk atau main-main ketika solat. Hubungan dengan ibu bapa dan kawan-kawan juga kena jaga tau.. Kejar dunia, dapat dunia je. Tapi kalau…

Woww ! 6 Waktu Paling Mustajab Untuk BERDOA!

6 Waktu Paling Mustajab Untuk Berdoa Tetapi Sebelum itu, Berdoakah kita ? Adakah kita hanya berdoa ketika dalam kesusahan ? Adakah kita hanya berdoa dikala perlukan sesuatu ? Adakah kita hanya berdoa untuk orang lain ? . Dan Kita berdoa ke tidak selepas setiap kali Solat Fardhu ? Itu soalan yang menginsafkan dan mengingatkan semula…

Sukan Tradisional Yang BEST! PUBG pun kalah tau!

Assalamualaikum semua, apa khabar ? semoga hari ini anda semua boleh mencapai impian yang anda idamkan. Agar hari ini juga menjadi hari yang lebih baik dari semalam. . Hari ini, saya nak kongsikan perkara atau permainan zaman kegemilangan mak ayah serta datuk nenek moyong kita yang pernah hidup zaman tiada gadjet. . Terdapat banyak permainan tradisi yang kita mainkan…

5 TIPS UNTUK ADA HUBUNGAN YANG ERAT BERSAMA ANAK

Sedihkan bila tengok anak sudah tidak rapat dengan ibu bapa. Waktu mereka kecil, kitalah HERO dan HEROIN kepada mereka. Tetapi bila mereka sudah besar tidak lagi menganggap kita sebagai HERO. Kenapa perkara ini terjadi ? Sebab ibu bapa sibukkah ?   .   Mungkin juga dalam zaman kita hari ini, semakin sukar untuk memberi perhatian…

Ibu Bapa Perlu Lakukan 5 Perkara Ini Supaya Anak Mencontohi Anda. Mudahnya!

Bestnya kalau ANAK buat perkara baik! Bestnya kalau ANAK tunjuk sikap rajin! Bestnya kalau ANAK membantu orang!   .   Anak merupakan amanah yang harus dijaga dengan baik oleh setiap ibu bapa. Ibu bapa merupakan cermin bagi anak-anak kerana apa yang dilakukan oleh ibu bapa cenderung untuk ditiru oleh anak-anak.   .   Kanak-kanak ibarat…

4 CARA EFEKTIF MEMUJI ANAK YANG MAMA PAPA PERLU TAHU !

4 CARA EFEKTIF MEMUJI ANAK YANG MAMA PAPA PERLU TAHU ! .   Cara berkomunikasi dengan anak ada tekniknya tersendiri, termasuklah semasa memberikan kata-kata positif atau pujian. Memuji anak dengan tepat mengikut ahli psikologi, mereka mendapat kesan luarbiasa daripadanya. Jadi jom kita ambil tahu 4 cara ini.   .   1. PUJI USAHA, BUKAN HASILNYA….

5 TIPS ATASI MALAS

MALAS macam mana sekalipun kalian, tolonglah RAJIN untuk baca ni SAMPAI HABIS.. #1 INGAT MATLAMAT DAN SASARAN Kalau MATLAMAT dan SASARAN kita BESAR dan JELAS, benda-benda lain akan jadi KECIL. MALAS pun dah jadi KECIL sampai tahap kita MALAS dah NAK MALAS. . Kalau saya, saya akan meletakkan SYURGA sebagai MATLAMAT utama. Jadi, apa pun…

TUAN BADR MINTA MAAF ! KENAPA ?

TUAN BADR MINTA MAAF ! KENAPA ? . . Ramai yang ingin mendaftar ke Program Premium Kanak-Kanak AMPAC, Lebih-lebih lagi IBU yang sayang & selalu inginkan kejayaan anak dalam pelbagai aspek. . Apa tindakan sepatutnya yang IBU BAPA perlu buat selain menghantar ke sekolah sahaja ? . Iaitu Program Kepimpinan & Komunikasi yang telah menjadi…