Dr.Taufiq Razif & Ibu Rose sertai Abg Badr? Seminar Meletop!

“Faiz dah usaha, study pun dah.. Tapi kenapa result tak gempak macam orang lain?” keluh seorang anak yang mengadu kepada ibunya. . . “Cuba Faiz cek balik hubungan dengan Allah.. Adakah solat betul-betul khusyuk atau main-main ketika solat. Hubungan dengan ibu bapa dan kawan-kawan juga kena jaga tau.. Kejar dunia, dapat dunia je. Tapi kalau…

Woww ! 6 Waktu Paling Mustajab Untuk BERDOA!

6 Waktu Paling Mustajab Untuk Berdoa Tetapi Sebelum itu, Berdoakah kita ? Adakah kita hanya berdoa ketika dalam kesusahan ? Adakah kita hanya berdoa dikala perlukan sesuatu ? Adakah kita hanya berdoa untuk orang lain ? . Dan Kita berdoa ke tidak selepas setiap kali Solat Fardhu ? Itu soalan yang menginsafkan dan mengingatkan semula…

Sukan Tradisional Yang BEST! PUBG pun kalah tau!

Assalamualaikum semua, apa khabar ? semoga hari ini anda semua boleh mencapai impian yang anda idamkan. Agar hari ini juga menjadi hari yang lebih baik dari semalam. . Hari ini, saya nak kongsikan perkara atau permainan zaman kegemilangan mak ayah serta datuk nenek moyong kita yang pernah hidup zaman tiada gadjet. . Terdapat banyak permainan tradisi yang kita mainkan…

5 TIPS UNTUK ADA HUBUNGAN YANG ERAT BERSAMA ANAK

Sedihkan bila tengok anak sudah tidak rapat dengan ibu bapa. Waktu mereka kecil, kitalah HERO dan HEROIN kepada mereka. Tetapi bila mereka sudah besar tidak lagi menganggap kita sebagai HERO. Kenapa perkara ini terjadi ? Sebab ibu bapa sibukkah ?   .   Mungkin juga dalam zaman kita hari ini, semakin sukar untuk memberi perhatian…

Ibu Bapa Perlu Lakukan 5 Perkara Ini Supaya Anak Mencontohi Anda. Mudahnya!

Bestnya kalau ANAK buat perkara baik! Bestnya kalau ANAK tunjuk sikap rajin! Bestnya kalau ANAK membantu orang!   .   Anak merupakan amanah yang harus dijaga dengan baik oleh setiap ibu bapa. Ibu bapa merupakan cermin bagi anak-anak kerana apa yang dilakukan oleh ibu bapa cenderung untuk ditiru oleh anak-anak.   .   Kanak-kanak ibarat…

4 CARA EFEKTIF MEMUJI ANAK YANG MAMA PAPA PERLU TAHU !

4 CARA EFEKTIF MEMUJI ANAK YANG MAMA PAPA PERLU TAHU ! .   Cara berkomunikasi dengan anak ada tekniknya tersendiri, termasuklah semasa memberikan kata-kata positif atau pujian. Memuji anak dengan tepat mengikut ahli psikologi, mereka mendapat kesan luarbiasa daripadanya. Jadi jom kita ambil tahu 4 cara ini.   .   1. PUJI USAHA, BUKAN HASILNYA….

TUAN BADR MINTA MAAF ! KENAPA ?

TUAN BADR MINTA MAAF ! KENAPA ? . . Ramai yang ingin mendaftar ke Program Premium Kanak-Kanak AMPAC, Lebih-lebih lagi IBU yang sayang & selalu inginkan kejayaan anak dalam pelbagai aspek. . Apa tindakan sepatutnya yang IBU BAPA perlu buat selain menghantar ke sekolah sahaja ? . Iaitu Program Kepimpinan & Komunikasi yang telah menjadi…

SEMINAR BANGKIT 2019 TELAH MEMBANTU ANAK & IBU BAPA !

SEMINAR BANGKIT 2019 di Hotel Tenera Bandar Baru Bangi. Kita mulakan 2019 dengan BANGKIT yang membangkitkan. Tenaga luar biasa positif diteruskan untuk menjadi lebih cemerlang 2019. Jom kita doakan yang terbaik untuk anak-anak kita pada tahun 2019. Dan bukan sekadar anak yang akan cemerlang tetapi ibu bapa juga turut cemerlang pada tahun 2019. Pelan 2019 direncana…

KEMBALI KE SEKOLAH ! ALAAA CUTI DAH HABIS KE?

Cuti panjang memang menyeronokkan, apalagi bagi anak-anak kita. Mereka dapat melupakan tugas-tugas sekolah, bangun lebih lambat dan tidur lebih lewat. Bebas bermain dengan gajet, sosial media dan koleksi permainan. Juga lebih bebas bermain bersama kawan-kawan dan saudara-mara tanpa perlu fikir esok hari harus pergi ke sekolah. Namun ketika cuti berakhir, sebahagian anak merasa malas untuk kembali…

Perut Adalah Tempat Bermula Pelbagai Penyakit ! Jom Sihat !

Assalamualaikum dan Salam Perjuangan. Artikel kali ini saya akan menyentuh satu tajuk yang sangat Penting dalam kehidupan seorang manusia. Tajuknya adalah “Kesihatan”. Bila anda baca atau dengar tajuk ini, apa yang terlintas di fikiran anda? Mesti menjaga kesihatan dengan bersenam kan… Tetapi sebenarnya Kesihatan perlu dijaga dengan kita menjaga perut sebenarnya. Nabi Muhammad SAW juga…