5 TIPS ATASI MALAS

MALAS macam mana sekalipun kalian, tolonglah RAJIN untuk baca ni SAMPAI HABIS.. #1 INGAT MATLAMAT DAN SASARAN Kalau MATLAMAT dan SASARAN kita BESAR dan JELAS, benda-benda lain akan jadi KECIL. MALAS pun dah jadi KECIL sampai tahap kita MALAS dah NAK MALAS. . Kalau saya, saya akan meletakkan SYURGA sebagai MATLAMAT utama. Jadi, apa pun…

TUAN BADR MINTA MAAF ! KENAPA ?

TUAN BADR MINTA MAAF ! KENAPA ? . . Ramai yang ingin mendaftar ke Program Premium Kanak-Kanak AMPAC, Lebih-lebih lagi IBU yang sayang & selalu inginkan kejayaan anak dalam pelbagai aspek. . Apa tindakan sepatutnya yang IBU BAPA perlu buat selain menghantar ke sekolah sahaja ? . Iaitu Program Kepimpinan & Komunikasi yang telah menjadi…

SEMINAR BANGKIT 2019 TELAH MEMBANTU ANAK & IBU BAPA !

SEMINAR BANGKIT 2019 di Hotel Tenera Bandar Baru Bangi. Kita mulakan 2019 dengan BANGKIT yang membangkitkan. Tenaga luar biasa positif diteruskan untuk menjadi lebih cemerlang 2019. Jom kita doakan yang terbaik untuk anak-anak kita pada tahun 2019. Dan bukan sekadar anak yang akan cemerlang tetapi ibu bapa juga turut cemerlang pada tahun 2019. Pelan 2019 direncana…

KEMBALI KE SEKOLAH ! ALAAA CUTI DAH HABIS KE?

Cuti panjang memang menyeronokkan, apalagi bagi anak-anak kita. Mereka dapat melupakan tugas-tugas sekolah, bangun lebih lambat dan tidur lebih lewat. Bebas bermain dengan gajet, sosial media dan koleksi permainan. Juga lebih bebas bermain bersama kawan-kawan dan saudara-mara tanpa perlu fikir esok hari harus pergi ke sekolah. Namun ketika cuti berakhir, sebahagian anak merasa malas untuk kembali…

STRAIGHT A Exam Atau STRAIGHT A Adab?

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua. Mari kita rafa’kan kesyukuran ke hadrat Ilahi atas nikmat iman dan nikmat Islam dan kita masih diberi peluang untuk bernafas pada hari ini. Straight A adab? Apa tu? Tak pernah dengar pun. Mengapa perlu Straight A? Bukankah Straight A hanya untuk mata pelajaran di sekolah sahaja? Nah, di sini…