SESI PREVIU PERCUMA

// HOTEL TENERA BANGI // Kelas Previu AMPAC datang lagi! dan apa kena mengena dgn Hotel Tenera ? Kali ini kami akan kongsikan 3 Cara Atasi Ketagihan Gajet bersama ibu bapa yg ada anak yg asyik melekat dgn ipad, iphone, handphone, tablet, psp dan gajet! Dan kali ini juga kami akan bersama anak-anak anda dalam…

Perut Adalah Tempat Bermula Pelbagai Penyakit ! Jom Sihat !

Assalamualaikum dan Salam Perjuangan. Artikel kali ini saya akan menyentuh satu tajuk yang sangat Penting dalam kehidupan seorang manusia. Tajuknya adalah “Kesihatan”. Bila anda baca atau dengar tajuk ini, apa yang terlintas di fikiran anda? Mesti menjaga kesihatan dengan bersenam kan… Tetapi sebenarnya Kesihatan perlu dijaga dengan kita menjaga perut sebenarnya. Nabi Muhammad SAW juga…

Rahsia Tersembunyi Dalam Aktiviti Mudah

Assalamualaikum semua Pada minggu lepas Abang Yien ditugaskan untuk menggantikan Abang Taqi untuk sesi Bijak Berbicara untuk kelas remaja. Sesi kelas berjalan lancar. Ada pertambahan bilangan pelajar baru seramai tiga orang dan mereka pun kelihatan baik sepanjang sesi. Sesi bermula dengan latihan untuk perenggan pertama. Kelihatan beberapa yang sangat bagus, ada yang biasa-biasa. Mungkin kerana…

Masa Untuk Menjadi Luar Biasa Sudah Tiba!

Assalamualaikum semua! 2018 sudah pun bermula. Semangat baru. Azam baru. Persoalannya, bagaimana untuk berubah menjadi seorang yang baru? Yang lebih hebat. Lebih cemerlang. Inilah detik yang ditunggu-tunggu oleh ibu bapa seluruh Malaysia. Pendaftaran PROGRAM PREMIUM KANAK-KANAK dan REMAJA AMPAC kini dibuka! Jika anda seorang ibu atau bapa, ini PELUANG untuk meletuskan potensi anak anda ke…

Bersedia Gaya Bijak Untuk MULAKAN PERSEKOLAHAN. No.2 Paling Penting!

Assalamualaikum & apa khabar semua? Hai adik-adik semua! Senyum la sikit, barulah ceria. Hari ini saya nak kongsi dengan adik-adik semua tentang teknik BERSEDIA GAYA BIJAK UNTUK MULAKAN PERSEKOLAHAN! Apabila kita sudah cuti panjang dihujung tahun, agak sukar untuk membetulkan “mood” untuk semangat ke sekolah. Bahkan masih ada yang bermain di saat akhir musim cuti…

3 SEBAB REMAJA PERLU BERHENTI MEROKOK! Sebab Ketiga Memang POWER!

Assalamualaikum semua yang sedang membaca artikel kali ini. Wahhhh semua nampak CERIA sekali ! Hari ini saya nak mencoret tentang isu yang cukup popular di kalangan remaja. Apakah dia? Berhenti Merokok ! Semua orang tahu rokok itu merosakkan kesihatan. Rokok mengandungi 4000 jenis racun di dalamnya. Rokok mengundang 1001 penyakit berbahaya. Kesan buruknya bukan sekadar…

Cipta Hobi Baru Sewaktu Cuti Sekolah! Point Ke-3 Mesti Ibu Suka!

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Soalan ini sangat penting : Ibu bapa dah sediakan aktiviti untuk anak-anak cuti sekolah ini? Cuti sekolah kian hampir dan inilah masanya untuk ibu bapa sediakan aktiviti yang berfaedah dan bermanfaat untuk anak-anak. Apakah aktiviti yang boleh dibuat bersama anak-anak sepanjang cuti sekolah mereka? Saya cadangkan untuk  anda  lakukan aktiviti bersukan…

IDEA BERNAS Untuk Cuti Sekolah! Paling Mudah Adalah No.1 !

Nak Buat Apa Cuti Sekolah Ni? Cuti sekolah bakal tiba. Anak-anak riang gembira. Cuti sudah dipohon. Ibu bapa sudah bersiap dengan segala persediaan yang dirasakan perlu. Inilah peluang untuk meluangkan masa berkualiti dengan anak-anak. Tetapi, ibu bapa pula macam mana? Lebih-lebih lagi bagi ibu bapa bekerjaya yang susah nak minta cuti untuk pergi melancong. Jangan…

Penyertaan PROGRAM CUTI SEKOLAH AMPAC 2017! Kini Dibuka!

Assalamualaikum dan salam perjuangan! Apa khabar semua? Sukacita dimaklumkan, AMPAC kini sudah membuka pendaftaran untuk PROGRAM CUTI SEKOLAH AMPAC 2017! Uniknya kali ini, kami bahagikan program kepada dua jenis :-  SUPERSTAR UMMAH (7 – 12 tahun) SUPERHERO UMMAH (13 – 17 tahun) Dan semestinya modul tahun ini lebih mantap dan padu! InsyaAllah! Matlamat kami sama…

STRAIGHT A Exam Atau STRAIGHT A Adab?

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua. Mari kita rafa’kan kesyukuran ke hadrat Ilahi atas nikmat iman dan nikmat Islam dan kita masih diberi peluang untuk bernafas pada hari ini. Straight A adab? Apa tu? Tak pernah dengar pun. Mengapa perlu Straight A? Bukankah Straight A hanya untuk mata pelajaran di sekolah sahaja? Nah, di sini…