5 TIPS UNTUK ADA HUBUNGAN YANG ERAT BERSAMA ANAK

Sedihkan bila tengok anak sudah tidak rapat dengan ibu bapa. Waktu mereka kecil, kitalah HERO dan HEROIN kepada mereka. Tetapi bila mereka sudah besar tidak lagi menganggap kita sebagai HERO. Kenapa perkara ini terjadi ? Sebab ibu bapa sibukkah ?   .   Mungkin juga dalam zaman kita hari ini, semakin sukar untuk memberi perhatian…

Ibu Bapa Perlu Lakukan 5 Perkara Ini Supaya Anak Mencontohi Anda. Mudahnya!

Bestnya kalau ANAK buat perkara baik! Bestnya kalau ANAK tunjuk sikap rajin! Bestnya kalau ANAK membantu orang!   .   Anak merupakan amanah yang harus dijaga dengan baik oleh setiap ibu bapa. Ibu bapa merupakan cermin bagi anak-anak kerana apa yang dilakukan oleh ibu bapa cenderung untuk ditiru oleh anak-anak.   .   Kanak-kanak ibarat…

4 CARA EFEKTIF MEMUJI ANAK YANG MAMA PAPA PERLU TAHU !

4 CARA EFEKTIF MEMUJI ANAK YANG MAMA PAPA PERLU TAHU ! .   Cara berkomunikasi dengan anak ada tekniknya tersendiri, termasuklah semasa memberikan kata-kata positif atau pujian. Memuji anak dengan tepat mengikut ahli psikologi, mereka mendapat kesan luarbiasa daripadanya. Jadi jom kita ambil tahu 4 cara ini.   .   1. PUJI USAHA, BUKAN HASILNYA….

BESTNYA KALAU ANAK SOLAT TANPA KENA SURUH

“Mak nak kamu solat. Mak tak sanggup kamu gagal nak.” si ibu merenung wajah anaknya. . “Tapi saya kan pelajar straight A. Mak tak bangga ke?” si anak jawab sambil mata melekap di skrin handphone. . “Apa yang mak boleh banggakan depan Allah nanti kalau anak mak failed solat?” si ibu akhirnya meluahkan perasaan. Risau…

5 TIPS ATASI MALAS

MALAS macam mana sekalipun kalian, tolonglah RAJIN untuk baca ni SAMPAI HABIS.. #1 INGAT MATLAMAT DAN SASARAN Kalau MATLAMAT dan SASARAN kita BESAR dan JELAS, benda-benda lain akan jadi KECIL. MALAS pun dah jadi KECIL sampai tahap kita MALAS dah NAK MALAS. . Kalau saya, saya akan meletakkan SYURGA sebagai MATLAMAT utama. Jadi, apa pun…

TUAN BADR MINTA MAAF ! KENAPA ?

TUAN BADR MINTA MAAF ! KENAPA ? . . Ramai yang ingin mendaftar ke Program Premium Kanak-Kanak AMPAC, Lebih-lebih lagi IBU yang sayang & selalu inginkan kejayaan anak dalam pelbagai aspek. . Apa tindakan sepatutnya yang IBU BAPA perlu buat selain menghantar ke sekolah sahaja ? . Iaitu Program Kepimpinan & Komunikasi yang telah menjadi…

SEMINAR BANGKIT 2019 TELAH MEMBANTU ANAK & IBU BAPA !

SEMINAR BANGKIT 2019 di Hotel Tenera Bandar Baru Bangi. Kita mulakan 2019 dengan BANGKIT yang membangkitkan. Tenaga luar biasa positif diteruskan untuk menjadi lebih cemerlang 2019. Jom kita doakan yang terbaik untuk anak-anak kita pada tahun 2019. Dan bukan sekadar anak yang akan cemerlang tetapi ibu bapa juga turut cemerlang pada tahun 2019. Pelan 2019 direncana…

KEMBALI KE SEKOLAH ! ALAAA CUTI DAH HABIS KE?

Cuti panjang memang menyeronokkan, apalagi bagi anak-anak kita. Mereka dapat melupakan tugas-tugas sekolah, bangun lebih lambat dan tidur lebih lewat. Bebas bermain dengan gajet, sosial media dan koleksi permainan. Juga lebih bebas bermain bersama kawan-kawan dan saudara-mara tanpa perlu fikir esok hari harus pergi ke sekolah. Namun ketika cuti berakhir, sebahagian anak merasa malas untuk kembali…

SESI PREVIU PERCUMA

// HOTEL TENERA BANGI // Kelas Previu AMPAC datang lagi! dan apa kena mengena dgn Hotel Tenera ? Kali ini kami akan kongsikan 3 Cara Atasi Ketagihan Gajet bersama ibu bapa yg ada anak yg asyik melekat dgn ipad, iphone, handphone, tablet, psp dan gajet! Dan kali ini juga kami akan bersama anak-anak anda dalam…

Bila Perlu SABAR ?

Assalamualaikum dan salam seribu rahmat buat para pembaca semua. Pastinya semua sudah merancang apa dan kemana untuk cuti sekolah yang akan datang ini, kan? Sudah tentu betapa rapi pun perancangan dan kelengkapan yang kita siapkan pasti akan ada yang tertinggal, terlupa, anak meragam, kereta pancit dan pelbagai lagi perkara yang tak terjangka boleh berlaku dalam…